fredag 16 mars 2012

Mattanten

Svärfar ringde förut till Oskar och bad att få prata med mig efter en stund. Då ville han ha mattips från Mattanten som han kallade mig, antar att jag ska ta det som en komplimang! Idag hade han då köpt en fläskfilé som han inte visste vad han skulle göra med + att han var trött på potatisgratäng och sånt. Jag hade 2 förslag, det första var att steka den i skivor enkelt och gott med klyftpotatis och det andra förslaget var att han skulle lättsteka den i pannan lägga i form och göra ngn typ av svampstuvning på den och sen in i ugnen. Vad jag fattade som vart han sugen på det sista förslaget. Ska höra med honom vad det blev och om han önskade mattantens tips! Han tyckte också att jag skulle skriva till honom på sms eller facebook eller bloggen om veckans matlåda, så vi får väl se vad det blir om det! Själva här hemma på torget vart det stekt skinkschnitzel, egen klyftpotis med olivolja, salt och rosmarin, sallad och salladssås, mumma!

Idag har jag städat och lite, mest läs min bok! Jag har kommit fram till att den är mkt för tonårstjejer som vill drömma sig bort från verkligheten. Verkligheten som kan vara jätte jobbig ibland! Annars har jag pratat med grannarna. I helgen ska vi ju vara både barnvakt och hundvakt, vi ska ha Nathlie, Shakira och Cogo här i helgen. Jag jobbar ju hela denna helg, men imårn på eftermiddagen ska tjejerna med mig till lagårn, så får vi se vad dom tycker om det, kanske till och med följer med mig på söndag eftermiddag också! Nu ska jag förbereda mig för sängen, ni får ha en sån bra fredagkväll alla ni! Godnatt sötnosar 
Älsklings och min super goda fredags mat! Ett gott tips kan jag säga till er alla!

2 kommentarer:

  1. Det ser jättegott ut!! Vilkentur att han har en "mattant" till svärdotter.;) / mamma.

    SvaraRadera