måndag 12 mars 2012

Härligt väder

Gott folk, visst älskar vi detta väder som skiner på oss? :)
I morse skjutsade hem mamma och käkade lite lammgryta där också, mums! Efter det åkte jag direkt till Ekenäs med chocklad muffins, Malin stod för kaffet! Efter vi suttit och kollat på mammor som fixar sina 4-5 åringar till skönhetsmodeller, hemskt! Stackars barn! Senare gick vi ut och tog kort, sen riva bort en massa rötter, fy fan vilka muskler vi har fått idag ;) Härligt! Sen fikade vi ännu en gång till, fast ute i solen! 
När jag kom hem var jag helt slut, eftersom jag inte sovit ngt efter morgonpasset. Efter en stund började jag med maten vilket blev en god, ihopsvängd-av-det-man-har-hemma-Kantarellpaj! Jag och Cc tog en powerwalk förut med Rabalder, när jag var typ hemma tog det stop, blev lite snack med grannen ;) Men nu ska jag gå och sova, för jag är helt slut! Godnatt gott folk!

Fina Mirre ute i solen!

Hunden som rymmer när hon är lös, för det är tråkigt att lyssna! ;)

Lite fina Tussilago och så tror vi det andra är Vintergäck.

Ekenäs Kuttorp 2 ligger på en mysig liten höjd!

Min suveränt goda kantarellpaj med sallad och en härlig grekisk salladssås!

2 kommentarer:

  1. De gula blommorna är vintergäck inte tussilago. Och den vita är en "dubbel" snödroppe.

    SvaraRadera
  2. Jaha, tack så mkt! Uppskattar detta vem du nu än är :)

    SvaraRadera