torsdag 4 oktober 2012

Nyttiga muffins

Jag bakar, för att jag är rastlös! Det kryper in i mig när jag absolut inte vill läsa, titta på tv, datorn, pyssla och så vidare. Men bäst för mig är att baka! :) Jag tänkte dela med mig med receptet. Receptet har belissimo.blogg.se gjort alldeles själv så jag tänkte jag skulle testa, testa du också! Ni får svar imårn om vad jag tyckte om dom! :) Kolla även in bloggen annars för hon skriver om härliga grejer som får en att man själv skulle vilja ha ett liv fullt med roliga händelser :)

Till 8 stora muffins; 
1 ägg
2 dl Verum Hälsofil med valfri smak
2 msk bakpulver
1/2 dl fibergryn
1 dl havregryn
2 dl dinkelmjöl 
2 msk solrosfrön
2 msk linfrön
1 riven morot

Blanda ingridienserna i en skål, klicka i smet i halva muffinsformen & grädda i ugnen på 225 grader i ca 15-20 minuter. Ät med philadelphia & en skiva ost! Supergott!


Och snart kommer Rebecca och prov smakar också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar